R. FICO: Európa musí myslieť digitálne

29.09.2016

Bratislava 29. septembra (TASR) – Slovensko už nie je len šampiónom vo výrobe automobilov, ale má aj množstvo inovatívnych firiem a podnikateľov, ktorým sa podarilo preraziť v zahraničí. Uviedol to premiér Robert Fico (Smer-SD) v úvode konferencie zameranej na jednotný digitálny trh Digital Assembly, ktorá sa v týchto dňoch koná v Bratislave.

„Naša malá veľká krajina už nie je iba automobilovým šampiónom v Európe. Malá veľkosť nášho domáceho trhu viedla k otvoreniu našich firiem zahraničným obchodným príležitostiam. Zároveň to núti našich ľudí získavať zručnosti vyžadované na globálnych pracovných trhoch. Inšpiruje to naše startupy myslieť vo veľkom,“ povedal Fico.

Slovenský premiér zdôraznil, že občanom sa musí ponúkať pozitívna agenda s výsledkami, kde digitalizácia je na prvom mieste. Považuje za nevyhnutné, aby Európa myslela digitálne. „Každý občan by mal mať také zručnosti, aby sa v digitálnom priestore cítil dobre. Podnikatelia musia mať príležitosť rásť v digitálnom prostredí. Každá inštitúcia verejnej správy musí poskytovať elektronické služby,“ konštatoval.

Konferenciu pravidelne organizuje Európska komisia a jej šiesty ročník sa uskutočňuje pod taktovkou slovenského predsedníctva v Rade EÚ. Spoluorganizuje ju Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu.

Viac ako 800 európskych expertov, podnikateľov, manažérov, investorov a vysokopostavených predstaviteľov EÚ a Slovenska diskutuje o kľúčových témach stratégie pre jednotný digitálny trh. Medzi pozvanými sú tiež zástupcovia súkromného sektora, akademickej sféry, startupov a neziskových organizácií.

Príhovor predsedu vlády SR Roberta Fica na konferencii Digital Assembly (v anglickom jazyku)



21178