Robert Fico: Najdrahšia diaľnica je tá, ktorá nie je postavená

31.10.2017

Dostavba D1tky a D3ky sú priority tak pre občanov Žilinského kraja, ako aj pre vládu. Preto sa dnes stretol premiér Robert Fico s predstaviteľmi petičných výborov a vedením žilinskej župy. Potvrdil, že diaľnice sú pre vládu prioritou tak, ako si to zakotvila v programovom vyhlásení vlády. Doteraz boli podľa neho práve v žilinskom regióne zainvestované dve miliardy eur do infraštruktúry, čo je najviac z celej krajiny.

Ďalšie investície prídu už na budúci rok. „Pokiaľ ide o výstavbu dvoch zostávajúcich úsekov na D3ke, na budúci rok máme finančné prostriedky, ktoré sú nevyhnutné na dokumentáciu, povoľovacie konanie. Ide o objem asi 18 až 19 miliónov eur. Tieto peniaze budeme potrebovať v druhom polroku 2018.“

Premiér sa dohodol s petičným výborom na intenzívnej komunikácii a požiadal štátneho tajomníka ministerstva dopravy Viktora Stromčeka, aby bol kontaktným bodom pre petičné výbory výstavby diaľnic D3 a D1, pokiaľ ide o Ružomberok. Petičné výbory po takomto stretnutí môžu informácie posunúť priamo občanom. „Ja si vážim túto petíciu, lebo je profesionálna a odborná. Je vedená primátormi, starostami, podnikateľmi, ktorí majú záujem vec riešiť.“

Peniaze na dostavbu cestnej infraštruktúry vidí predseda vlády napríklad vo forme uvoľnenia dlhovej brzdy. To však nepôjde bez spolupráce s opozíciou.

„Slovensko je krajina, ktorá chce mať poriadok vo verejných financiách. Na jednej strane hovoríme, že budúci rok bude deficit rozpočtu 0,8 percenta a chceme ísť k vyrovnanému rozpočtu, klesá nám verejný dlh, na druhej strane nás verejnosť oprávnene tlačí, aby sme mali väčšie výdavky, predovšetkým na cesty. Ale nedá sa znižovať verejný dlh a zároveň zvyšovať výdavky na infraštruktúru. Jediná cesta je otvoriť dlhovú brzdu, čo by nám umožnilo získať niekoľko miliárd eur na výstavbu cestnej infraštruktúru tam, kde nemáme finančné zdroje.“

Požiadal preto starostov aj primátorov, aby vyvíjali tlak na parlament a opozičných politikov smerom k uvoľneniu dlhovej brzdy.

Tlačová konferencia po pracovnom výjazde v Žiline



22906