Č. m.: 2691/1992

zo 4. augusta 1992 číslo 661

k návrhu zásad, ktorými sa určuje postup pri privatizácii majetku štátnych podnikov a iných štátnych organizácií,
ku ktorým plnia zakladateľskú alebo zriaďovateľskú fun-
kciu obce Slovenskej republiky

V l á d a

A. s c h v a ľ u j e

zásady, ktorými sa určuje postup pri privatizácii majetku štátnych podnikov a iných štátnych organizácií,
ku ktorým plnia zakladateľskú alebo zriaďovateľskú funkciu obce Slovenskej republiky v znení stanoviska Úradu vlády SR s výnimkou pripomienky k bodu II. písm. f.;

B. u k l a d á

ministrovi pre správu a privatizáciu národného ma-
jetku

1. zabezpečiť publikovanie zásad,

2. predkladať vláde na informáciu zoznamy podnikov,

3. zabezpečiť úlohy vyplývajúce z týchto zásad.

Vykoná: minister pre správu a privatizáciu národného majet-
ku

Na vedomie: predseda Združenia miest a obcí na Slovensku

P r í l o h a k uzneseniu vlády SR č. 661/1992 =[A[A[A[A[A[A[A[A[A[A[A[A[A[A[A[A[A[A[>[

Z á s a d y

ktorými sa určuje postup pri privatizácii majetku štátnych
podnikov a iných štátnych organizácií, ku ktorým plnia za-
kladateľskú alebo zriaďovateľskú funkciu obce Slovenskej
republiky
__________________________________________________________

I.

Zákon SNR č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení zákona č. 306/1992 Zb., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 138/1991
Zb. o majetku obcí (ďalej len "zákon o majetku obcí"), umožňuje uplatniť pri majetku vymedzenom v § 2 ods. 2 a 6
postup podľa zákona č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu
majetku štátu na iné osoby v znení zákona č. 92/1992 Zb.
(ďalej len "zákon").

Predmetom privatizácie je majetok štátu, ku ktorému ma-
jú právo hospodárenia štátne podniky a iné štátne organizá-
cie (ďalej len "podnik") a u ktorých prešla zakladateľská
alebo zriaďovateľská funkcia na obce Slovenskej republiky.

Uplatniť tento postup je možné za predpokladu splnenia
troch rozhodujúcich skutočností:

#

1. že majetok podľa § 2 ods. 2 zákona o majetku obcí
nebol do zoznamov prevádzkových jednotiek pre malú privatizáciu zaradený, alebo bol zo zoznamov vyňatý, alebo nebol vydražený ani v opakovanej dražbe,

2. že nedošlo ešte k odovzdaniu a prevzatiu majetku
zo strany obce a teda predmetný majetok je naďalej vo vlastníctve štátu; ak by k odovzdaniu a prevzatiu príslušného majetku podľa § 14 zákona o majetku obcí už došlo, rozhodnúť
o postupe podľa zákona už nie je možné, pretože už ide o majetok obce,

3. že obec, ktorá plní k podniku hospodáriacemu s majetkom štátu zakladateľskú alebo zriaďovateľskú funkciu predpísaným spôsobom rozhodne, že ohľadom konkrétneho ma-
jetku (presne špecifikovaného) sa uplatní postup podľa zá-
kona.

II.

Vychádzajúc zo skutočnosti, že rozsah majetku, pri ktorom bude z úrovne obcí rozhodnuté uplatniť veľkú priva-
vatizáciu, závisí od konkrétneho rozhodnutia obce, nie je možné spracovať k určitému termínu pevný a nemenný zoznam
príslušných podnikov (ich častí) podliehajúcich privatizá-
cii.

Z uvedeného dôvodu ustanovuje vláda Slovenskej repub-
liky na základe § 41 zákona tento postup pri spracovaní zoznamov tohto majetku a jeho následnej privatizácie:

a) Obec, ktorá plní zakladateľskú alebo zriaďovateľ-
skú funkciu k podniku, oznámi Ministerstvu pre správu a pri-
vatizáciu národného majetku SR (ďalej len "ministerstvo")
prostredníctvom príslušnej privatizačnej komisie svoje
rozhodnutie o tom, že podnik alebo jeho časť navrhuje pri-
vatizovať podľa zákona. Súčasne oznámi tieto údaje o pod-
niku: názov podniku alebo jeho organizačnej zložky, sídlo, zakladateľa, predmet činnosti, bilančné ocenenie, počet pra-
covníkov.

b) Ministerstvo priebežne schváli zoznamy podnikov ale-
bo ich častí oznámených mu podľa písm. a) a zabezpečí ich zverejnenie v tlači s celorepublikovou pôsobnosťou.

c) Podnik spracuje základný privatizačný projekt a predloží ho príslušnej obci na posúdenie v lehote do dvoch
mesiacov od zverejnenia zoznamov; lehota na podanie privati-
začných projektov začne plynúť od 1. dňa mesiaca nasledujú-
ceho po zverejnení a končí posledným dňom druhého mesiaca.

Ak pôjde o privatizáciu časti podniku, musí byť súčasťou projektu súvaha celého podniku, delimitačná súvaha a oznámenie podniku, ako aj oznámenie obce o tom, ako sa naloží so zbytkom majetku, ktorý nebude predmetom privatizácie.

d) V lehote do dvoch mesiacov od zverejnenia môže pred-
ložiť príslušnej obci privatizačný projekt aj iná fyzická alebo právnická osoba (tzv. konkurenčný projekt).

e) Obec posúdi predložené privatizačné projetky a spolu so svojím stanoviskom ich predloží v troch vyhotoveniach mi-
nisterstvu do jedného mesiaca od uplynutia lehoty na predlo-
ženie projetku na ďalšie konanie podľa zákona a zákona č. 253/ 1991 Zb. v znení zmien a doplnkov.

f) Ministerstvo ku koncu každého štvrťroka predloží vláde Slovenskej republiky na informáciu zoznam podnikov (ich častí), u ktorých mu obce oznámili svoje rzhodnutie privatizovať ich postupom podľa zákona.

III.

Pri samotnom spracovaní privatizačného projektu a voľ-
be privatizačných motód vláda Slovenskej republiky ustano-
vuje nasledovný postup:

a) Predmetom privatizácie je podľa § 2 zákona súhrn
vecí a finančných prostriedkov, ku ktorým má podnik právo
hospodárenia alebo ktoré sú v jeho vlastníctve, ako aj súhrn práv, iných majetkových hodnôt a záväzkov podniku.

b) Privatizačný projekt musí mať náležitosti predpísané zákonom a má byť spracovaný podľa vzorového privatizačného projektu platného pre II. vlnu privatizá-
cie v Slovenskej republike.

c) Spracovateľ privatizačného projektu môže navrhnúť všetky spôsoby (metódy) privatizácie predpokladané zákonom, t. j. verejnú dražbu, verejnú súťaž, priamy predaj, zalo-
ženie akciovej spoločnosti a vloženie privatizovaného majet-
ku do majetku a.s. s následným predajom, resp. prevodom akcií (využitie kupónovej privatizácie však bude závislé od času schválenia projektu), založenie inej obchodnej spoločnosti s následným predajom, resp. prevodom majetkových účastí na týchto spoločnostiach, prevod majet-
ku na obec, prevod majetku na účely nemocenského alebo dôchodkového zabezpečenia alebo na Slovenský pozemkový fond.

d) Na schválenie privatizačného projektu je príslušné ministerstvo alebo vláda Slovenskej republiky podľa metódy
privatizácie.

e) Schválený privatizačný projekt realizuje Fond ná-
rodného majetku Slovenskej republiky, na ktorý dňom zrušenia podniku alebo dňom vyňatia časti majetku z majetku podniku tento majetok prechádza; príjem z predaja majetku je
príjmom Fondu národného majetku Slovenskej republiky, ktorý predaj realizuje.