Č. m.: 5166/1993

Uznesenie Vlády SR

z 2. novembra 1993 číslo 807

k návrhu koncepcie ekonomického vývoja železničnej a pravidelnej autobusovej dopravy v roku 1994 a do roku 2000

Vláda

A. k o n š t a t u j e , že

je nevyhnutné pretransformovať Železnice Slovenskej republiky na obchodno-podnikateľský subjekt, ktorý bude schopný kvalitne a efektívne zabezpečovať prepravu cestujúcich a tovarov v podmienkach trhového hospodárstva;

B. b e r i e n a v e d o m i e , že

od 1. januára 1994 dôjde k rozdeleniu š.p. SAD na š.p. SAD osobnej dopravy a š.p. SAD nákladnej dopravy;

2


Súhlasí

1. s koncepciou ekonomického rozvoja železničnej a pravidelnej autobusovej dopravy v roku 1994 ako s východiskovým dokumentom s tým, že koncepcia železničnej dopravy do roku 2000 bude v roku 1994 upresnená nadväzne na transformačný projekt pripravovaný v gescii EBRD a SB,

2. s poskytnutím dotácie zo štátneho rozpočtu na rok 1994 pre verejnú autobusovú dopravu ako kompenzáciu výkonov vo verejnom záujme;


Ukladá

ministrovi dopravy, spojov a verejných prác

1. v spolupráci s ministrom financií, ministerkou práce, sociálnych vecí a rodiny a ministrom školstva a vedy podpísať v mene vlády Zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme medzi Železnicami Slovenskej republiky a štátom na rok 1994 vo väzbe na zákon o štátnom rozpočte pre rok 1994 a Zákon o Železniciach Slovenskej republiky,

2. v spolupráci s ministrom financií

a/ predložiť vláde v roku 1994 návrh sanačného programu na dosiahnutie finančnej a technickej rovnováhy železníc a návrh postupu riešenia harmonizácie ekonomických podmienok medzi železnicou a cestnou dopravou,

b/ od 1. decembra 1993 uskutočniť dereguláciu osobných taríf Tatranských elektrických železníc, Ozubnicovej železnice, Lanových dráh a na trati Trenčianska Teplá Trenčianske Teplice, 3

3. v spolupráci s ministrom pre správu a privatizáciu národného majetku predložiť vecný a časový harmonogram privatizácie Slovenských železníc a autobusovej nákladnej dopravy,

do 31. decembra 1993

4. dopracovať koncepciu ekonomického vývoja železníc a autobusovej dopravy do roku 2000.

Vykonajú: minister dopravy, spojov a verejných prác, minister financií, ministerka práce, sociálnych vecí a rodiny, minister školstva a vedy a minister pre správu a privatizáciu národného majetku