Úrad vlády aktívny v profesionalizácii služobného hodnotenia štátnych zamestnancov
26.09.2017
Služobné hodnotenie je súčasťou manažérskej kultúry a je považované za nástroj strategického riadenia ľudských zdrojov. Tento významný nástroj bol opätovne zavedený novým zákonom o štátnej službe. Aby bol skutočne funkčný a efektívny, služobné úrady ho musia prispôsobiť svojim potrebám a upraviť podrobnosti jeho nastavenia v prepojení na špecifiká úradu a kariérny či osobnostný rast štátnych zamestnancov. Jedným z cieľov seminára bolo priblížiť aplikačnú prax v nastavovaní mechanizmov na úrovni organizácie a vnútorného zasadenia do personálnej politiky, najmä v krajinách EÚ.
V rámci prezentácie boli použité informácie zo štúdie Úradu vlady SR s názvom “PERFORMANCE APPRAISAL IN THE EU MEMBER STATES AND EUROPEAN COMMISSION”. Seminár vytvoril tiež priestor pre moderovanú diskusiu na úrovni generálnych tajomníkov služobných úradov a riaditeľov osobných úradov, zámerom ktorej bolo umožniť štátnym zamestnancom výmenu ich skúseností a prostredníctvom brainstormingu navrhnúť opatrenia či riešenia aplikovateľné v podmienkach SR.
Ide o pilotný projekt, ktorým Úrad vlády SR naštartoval spoluprácu s mimovládnym sektorom v oblasti štátnej služby, a prvý zo seminárov, ktorých cieľom je zvýšiť povedomie štátných zamestnancov o vykonávaní služobného hodnotenia, a to poukázaním nielen na jeho pozitíva, ale aj na to, čo je potrebné pri jeho realizácii eliminovať.
Seminár zorganizovala generálna tajomníčka služobného úrad Úradu vlády SR, Tatiana Janečková, v spolupráci so sekciou štátnej a verejnej služby Úradu vlády SR a riaditeľom Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť, Ctiborom Košťálom. Prezentácie viedla Katarína Staroňová z Fakulty sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave.
V rámci prezentácie boli použité informácie zo štúdie Úradu vlady SR s názvom “PERFORMANCE APPRAISAL IN THE EU MEMBER STATES AND EUROPEAN COMMISSION”. Seminár vytvoril tiež priestor pre moderovanú diskusiu na úrovni generálnych tajomníkov služobných úradov a riaditeľov osobných úradov, zámerom ktorej bolo umožniť štátnym zamestnancom výmenu ich skúseností a prostredníctvom brainstormingu navrhnúť opatrenia či riešenia aplikovateľné v podmienkach SR.
Ide o pilotný projekt, ktorým Úrad vlády SR naštartoval spoluprácu s mimovládnym sektorom v oblasti štátnej služby, a prvý zo seminárov, ktorých cieľom je zvýšiť povedomie štátných zamestnancov o vykonávaní služobného hodnotenia, a to poukázaním nielen na jeho pozitíva, ale aj na to, čo je potrebné pri jeho realizácii eliminovať.
Seminár zorganizovala generálna tajomníčka služobného úrad Úradu vlády SR, Tatiana Janečková, v spolupráci so sekciou štátnej a verejnej služby Úradu vlády SR a riaditeľom Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť, Ctiborom Košťálom. Prezentácie viedla Katarína Staroňová z Fakulty sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave.
Rýchly prístup
Užitočné odkazy
Iné stránky
- Centrálny register zmlúv
- Centrálny register projektov
- Centrálny register splatných pohľadávok štátu
- Register výročných správ a verejných odpočtov rozpočtových a príspevkových organizácií
- Register ponúkaného majetku štátu
- NASES
- Národný úrad pre OLAF
- Boj proti korupcii
- Partnerská dohoda
- Inštitút pre stratégie a analýzy (ISA)
- Sekcia štátnej služby a verejnej služby