k návrhu štátneho rozpočtu Slovenskej republiky a rozpočtov kapitol na rok 1994
1. návrh zákona Národnej rady Slovenskej republiky o štátnom rozpočte Slovenskej republiky na rok 1994 a o zmenách niektorých ďalších zákonov /ďalej len "zákon o štátnom rozpočte"/, v znení pripomienok prijatých na rokovaní vlády,
2. návrh štátneho rozpočtu Slovenskej republiky a rozpočtov kapitol na rok 1994 /ďalej len "štátny rozpočet"/ a záväzné limity a úlohy obsiahnuté v tabuľkovej časti predloženého materiálu v znení pripomienok prijatých na rokovaní vlády;
1. podpredsedovi vlády a ministrovi financií
a/ oznámiť ministerstvám, ostatným ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky /ďalej len ústredné orgány"/, samostatným rozpočtovým kapitolám a obciam, ktorým sa poskytujú finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu, príslušné záväzné limity a úlohy štátneho rozpočtu podľa časti A bodu 2 tohto uznesenia
do 10 dní po schválení zákona o štátnom rozpočte
b/ zabezpečiť v spolupráci s ministrom vnútra a s jednotlivými ústrednými orgánmi rozpracovanie štátneho rozpočtu na činnosti, ktoré budú presunuté v rámci horizontálnej integrácie štátnej správy do kapitoly Ministerstva vnútra SR tak, aby ich podiel rozpočtu na rozpočte doterajšej kapitoly neklesol pod priemerný podiel ich rozpočtu za roky 1991 1993 na celkovom rozpočte tejto kapitoly
do 3 mesiacov po nadobudnutí účinnosti zákona o niektorých opatreniach v organizácii miestnej štátnej správy
c/ mesačne informovať vládu o vývoji štátneho rozpočtu
do 30 dní po ukončení sledovaného obdobia
d/ ihneď premietnuť do návrhu zákona o štátnom rozpočte a do návrhu štátneho rozpočtu závery z rokovania vlády,
2. ministrovi pôdohospodárstva, ministrovi dopravy, spojov a verejných prác a ministrovi hospodárstva
po dohode s podpredsedom vlády a ministrom financií vydať v rámci svojej pôsobnosti všeobecne záväzný právny predpis o poskytovaní neinvestičných dotácií
do 31. januára 1994
3. ministerke práce, sociálnych vecí a rodiny
v spolupráci s podpredsedom vlády a ministrom financií predložiť na rokovanie vlády návrh nariadenia vlády o usmerňovaní mzdovej náročnosti produkcie v podnikateľských subjektoch v roku 1994
do 31. januára 1994
4. ministerke práce, sociálnych vecí a rodiny a ministerke zdravotníctva
v spolupráci s podpredsedom vlády a ministrom financií vydať všeobecne záväzný právny predpis o čerpaní a zúčtovaní poistného plateného štátom podľa zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 7/1993 Z.z. o zriadení Národnej poisťovne a financovaní zdravotného poistenia
v znení neskorších predpisov a príspevkov podľa zákona č. 10/1993 Z.z. o Fonde zamestnanosti Slovenskej republiky a o zmene a doplnení niektorých ďalších zákonov v znení neskorších predpisov
do 31. decembra 1993
5. ministerke práce, sociálnych vecí a rodiny
dôsledne dodržiavať uplatňovanie sankcií za porušovanie predpisov o zamestnanosti podľa § 9 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 83/1991 Zb. v znení zákona Slovenskej národnej rady č. 194/1992 Zb.
6. ministrovi školstva a vedy
a/ vypracovať kritériá a podmienky pre poskytovanie prostriedkov vlády určených na vedu a techniku
do 31. januára 1994
b/ spracovať súhrnnú analýzu výsledkov riešenia úloh vedy a výskumu, vrátane úloh základného výskumu, ukončených v roku 1993 z hľadiska reálnosti ich využitia a ekonomických, resp. iných dopadov v užívateľskom sektore a predložiť ju na rokovanie vlády
do 30. júna 1994
7. ministrom, vedúcim ostatných ústredných orgánov štátnej správy SR a vedúcim samostatných rozpočtových kapitol
a/ presadzovať zámery vlády obsiahnuté v štátnom
rozpočte pri jeho prerokúvaní v Národnej rade Slovenskej republiky a jej výboroch,
b/ vypracovať návrhy všobecne záväzných právnych predpisov na zabezpečenie splnenia záväzných limitov a úloh určených pre jednotlivé rozpočtové kapitoly
do 31. januára 1994
c/ určiť zo schválených záväzných limitov a úloh štátneho rozpočtu objemy poskytovaných prostriedkov a ďalšie úlohy pre organizácie v ich pôsobnosti
do 14 dní po doručení príslušných záväzných limitov a úloh štátneho rozpočtu
d/ vykonávať pravidelnú kontrolu hospodárenia s prostriedkami štátneho rozpočtu v ústredných orgánoch, v rozpočtových a príspevkových organizáciách v ich pôsobnosti a v štátnych fondoch, vrátane kontroly čerpania a použitia dotácií poskytovaných zo štátneho rozpočtu,
e/ vykonávať dôslednú kontrolu splácania úverov, za ktoré prevzal štát záruky,
f/ nezačínať v štátnych rozpočtových a príspevkových organizáciách žiadne stavby s výnimkou takých, ktorými sa rieši havarijný stav objektov, racionalizácia spotreby palív a energie a úlohy vyplývajúce z
rozdelenia federácie; tieto je možné začať iba po predchádzajúcom súhlase Ministerstva financií SR a len v rámci limitov schválených v štátnom rozpočte,
g/ vykonať analýzu výsledkov riešenia úloh vedy a výskumu, vrátane úloh základného výskumu, ukončených v roku 1993 z hľadiska reálnosti ich využitia a ekonomických, resp. iných dopadov v užívateľskom sektore a predložiť ju ministrovi školstva a vedy
do 30. apríla 1994
h/ prednostne zabezpečiť dofinancovanie úloh vedy a výskumu, ktorých riešenie končí v roku 1994; zásadne nezačínať v roku 1994 nové úlohy vedy a výskumu financované zo štátneho rozpočtu bez predchádzajúceho súhlasu vlády,
ch/ preferovať pri používaní prostriedkov štátneho rozpočtu v rozpočtových a príspevkových organizáciách nákup výrobkov domácej produkcie; zahraničné výrobky a služby možno obstarávať len za podmienky, že domáca produkcia nezabezpečuje požadovaný sortiment a kvalitu výrobkov a služieb,
8. ministrovi zahraničných vecí
doriešiť s českou stranou delenie majetku ČSFR nachádzajúceho sa v zahraničí,
9. ministrovi zahraničných vecí, podpredsedovi vlády a ministrovi financií a ministrovi životného prostredia
preskúmať a zabezpečiť možnosti pre získanie výhodného zahraničného úveru pre riešenie životného prostredia v Slovenskej republike;
C. p r i p o m í n a
ministrom, vedúcim ostatných ústredných orgánov štátnej správy SR a vedúcim samostatných rozpočtových kapitol
povinnosť zabezpečiť hospodárne, účelné a účelové vynakladanie rozpočtových prostriedkov zapracovaných v štátnom rozpočte a nepripustiť pretrvávanie kontrolami zistených nedostatkov hospodárenia vo výdavkoch štátneho rozpočtu; v prípade zistenia opakovaných nedostatkov vyvodzovať voči zodpovedným osobám dôsledky v zmysle príslušných ustanovení Zákonníka práce;
podpredsedu vlády a ministra financií
1. upravovať v súlade s rozhodnutiami a opatreniami vlády /organizačnými, metodickými, cenovými a vecnými/ záväzné limity a úlohy štátneho rozpočtu v rozsahu vymedzenom zákonom o štátnom rozpočte,
2. povoliť zníženie niektorého príjmu štátneho rozpočtu, ak bude vyrovnané zvýšením iného príjmu, alebo úsporou vo výdavkoch,
3. povoliť uskutočnenie nevyhnutného výdavku, nezabezpečeného v štátnom rozpočte, ktorý nemožno kryť z rozpočtu príslušného ústredného orgánu, ak sa zabez- 8
pečí jeho náhrada vyššími príjmami, úsporami iných výdavkov alebo odsunutím iného menej naliehavého výdavku,
4. uvoľňovať rezervy a účelové prostriedky zabezpečené v štátnom rozpočte,
5. schvaľovať zo štátneho rozpočtu štátne záruky za bankové úvery poskytované právnickým osobám na realizáciu vládou schválených rozvojových programov a priorít do výšky 100 mil Sk v jednotlivých prípadoch, v rámci záručného rámca určeného zákonom o štátnom rozpočte;
1. predsedu vlády
a/ predložiť vládny návrh zákona Národnej rady Slovenskej republiky o štátnom rozpočte do Národnej rady Slovenskej republiky,
b/ požiadať predsedu Národnej rady Slovenskej republiky
ba/ o vyslovenie súhlasu s upustením od predloženia zásad zákona,
bb/ aby navrhol Národnej rade Slovenskej republiky prerokovať vládny návrh zákona o štátnom rozpočte pred uplynutím 60 dní od jeho rozoslania poslancom Národnej rady Slovenskej republiky,
2. podpredsedu vlády a ministra financií
odôvodniť vládny návrh zákona o štátnom rozpočte v orgánoch Národnej rady Slovenskej republiky.
Vykonajú: členovia vlády a vedúci ostatných ústredných orgánov štátnej správy SR
Na vedomie: predseda Národnej rady Slovenskej republiky