Preskočiť navigáciu 
Úvodná stránka Verzia pre tlač 
Mapa stránky RSS 
English

Rokovací poriadok


Bezpečnostnej rady kraja

Schválený uznesením vlády SR č.153 z 26. februára 2003
Zmeny Rokovacieho poriadku BRK boli schválené uznesením vlády SR č. 1177/2004 z 8. decembra 2004

Úvodné ustanovenia
Čl. 1

Rokovací poriadok bezpečnostnej rady kraja sa vydáva podľa článku 9, odsek 9 ústavného zákona č. 227/2002 Z.z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzo-vého stavu v znení ústavného zákona č. 113/2004 Z.z. (ďalej len ústavný zákon č. 227/2002 Z.z.).

Čl. 2

1) Bezpečnostná rada kraja je orgánom krízového riadenia v územnom obvode kraja.
2) Bezpečnostná rada kraja zodpovedá za výkon svojej funkcie vláde Slovenskej republiky, ak ústavné právomoci vlády vykonáva Bezpečnostná rada
Slovenskej republiky, zodpovedá za výkon svojej funkcie Bezpečnostnej rade Slovenskej republiky.

Zloženie bezpečnostnej rady kraja a jej úlohy
Čl. 3

1) Bezpečnostná rada kraja je kolektívnym orgánom s nezastupiteľným členstvom. Každý člen bezpečnostnej rady je povinný zúčastňovať sa na jej rokovaniach a podieľať sa na rozhodovaní a realizácii prijatých uznesení predovšetkým na svojom úseku tak, aby prispieval k zabezpečeniu úloh bezpečnosti kraja a navrhoval opatrenia na predchádzanie krízovým situáciám.
2) Predseda, podpredseda a členovia bezpečnostnej rady kraja sú určení v súlade s článkom 9 ods. 6 ústavného zákona č. 227/2002 Z.z., podpredseda bezpečnostnej rady kraja je prednostom krajského úradu určený zástupca krajského úradu.
3) Bezpečnostná rada kraja sa v súčinnosti s bezpečnostnými radami obvodov, inými štátnymi orgánmi, vyšším územným celkom v územnom obvode kraja podieľa na tvorbe a realizácii bezpečnostného systému Slovenskej republiky.
4) Bezpečnostná rada kraja plní úlohy v súlade s článkom 9 ods. 2, 3 a 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z.z. v znení ústavného zákona č. 113/2004 Z.z.
5) Činnosť bezpečnostnej rady kraja riadi jej predseda, v období jeho neprítomnosti jej podpredseda.
6) Predseda bezpečnostnej rady kraja v súlade s plánom práce na kalendárny rok, návrhmi členov bezpečnostnej rady kraja a naliehavými potrebami, vyplývajúcimi z bezpečnostnej situácie v územnom obvode pôsobenia bezpečnostnej rady kraja, navrhuje program jej rokovania a zvoláva rokovania bezpečnostnej rady kraja.
7) Ak sa niektorý člen bezpečnostnej rady kraja zo závažných dôvodov nemôže zúčastniť na rokovaní bezpečnostnej rady kraja, je povinný túto skutočnosť pred jej konaním oznámiť predsedovi bezpečnostnej rady kraja.
8) Predseda bezpečnostnej rady kraja spoločne s vedúcim sekretariátu bezpečnostnej rady kraja pripravujú návrh plánu práce na kalendárny rok, ktorý schvaľuje bezpečnostná rada kraja na rokovaní.
9) Členovia bezpečnostnej rady kraja sa na základe rozhodnutia predsedu zúčastňujú na rokovaniach bezpečnostných rád obvodov v územnom obvode kraja.

Čl. 4

1) Bezpečnostná rada kraja na základe vyhodnotenia bezpečnostnej situácie pripravuje a prijíma opatrenia na zabezpečenie bezpečnosti kraja a ďalšie návrhy na riešenie krízových situácií v súčinnosti s bezpečnostnými radami obvodov, štátnymi orgánmi a vyšším územným celkom v územnom obvode svojej pôsobnosti a tieto predkladá Bezpečnostnej rade Slovenskej republiky.
2) Bezpečnostná rada kraja vyžaduje informácie, správy a návrhy na zabezpečenie bezpečnosti kraja od subjektov uvedených v odseku 1 tohto článku a prijíma i opatrenia na predchádzanie krízovým situáciám .
3) Bezpečnostná rada kraja je oprávnená v rámci vymedzenej právomoci ukladať záväzné úlohy subjektom uvedeným v odseku 1 tohto článku a vykonávať priebežne kontroly ich plnenia na základe prijatých uznesení bezpečnostnej rady kraja.

Čl. 5
Sekretariát bezpečnostnej rady kraja

1) Úlohy sekretariátu bezpečnostnej rady kraja spojené s jej činnosťou zabezpečuje odbor krízového riadenia krajského úradu. Úlohy vedúceho sekretariátu plní vedúci oddelenia krízového plánovania a hospodárskej mobilizácie.
2) Sekretariát bezpečnostnej rady kraja plní úlohy spojené s odborným, organizačným a technickým zabezpečením činnosti bezpečnostnej rady kraja.
3) Sekretariát bezpečnostnej rady kraja:
 a. plní úlohy spojené s vypracovaním podkladových materiálov pre rozhodovaciu a riadiacu prácu bezpečnostnej rady kraja na zachovanie bezpečnosti kraja a návrhov na predchádzanie krízovým situáciám v územnom obvode jej pôsobnosti v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi,
 b. vypracúva návrh plánu práce bezpečnostnej rady kraja na kalendárny rok,
 c. podieľa sa na príprave rokovaní bezpečnostnej rady kraja a zabezpečuje vypracovanie zápisu z rokovania bezpečnostnej rady kraja, ako i uznesení z jej rokovania a ich intimáciu všetkým členom bezpečnostnej rady kraja a dotknutým subjektom kraja,
 d. pripravuje návrhy na vyhodnotenie stavu plnenia uznesení bezpečnostnej rady kraja a úloh, vyplývajúcich z plánu práce bezpečnostnej rady kraja na kalendárny rok a predkladá správu o ich plnení na rokovanie bezpečnostnej rade kraja,
 e. dodržiava zásady ochrany utajovaných skutočností ,
 f. vypracováva návrhy informácií o činnosti bezpečnostnej rady kraja pre verejnosť, ako i o opatreniach prijatých bezpečnostnou radou kraja na zabezpečenie bezpečnosti obyvateľov kraja ,
 g. vedie prehľad o plnení úloh, vyplývajúcich z uznesení vlády Slovenskej republiky a Bezpečnostnej rady Slovenskej republiky v oblasti bezpečnosti štátu,
 h. pripravuje návrh programu rokovania bezpečnostnej rady kraja.

Čl. 6
Plán práce bezpečnostnej rady kraja

1) Návrh plánu práce bezpečnostnej rady kraja vypracováva jej sekretariát podľa:
 a. úloh stanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi ,
 b. prioritných úloh v oblasti bezpečnosti štátu, stanovených vládou Slovenskej republiky a Bezpečnostnou radou Slovenskej republiky pre kraj na príslušný kalendárny rok,
 c. aktuálnych priorít bezpečnostnej situácie,
 d. pokynov predsedu bezpečnostnej rady kraja a poznatkov získaných z vyhodnotenia plnenia úloh v oblasti bezpečnosti kraja z predchádzajúceho roka,
 e. podnetov členov bezpečnostnej rady kraja alebo iných zainteresovaných orgánov, zabezpečujúcich plnenie úloh bezpečnosti v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi .
2) Plán práce a jeho doplnenie prerokúva a schvaľuje bezpečnostná rada kraja.

Čl. 7
Materiály na rokovanie bezpečnostnej rady kraja

1) Bezpečnostná rada kraja rokuje a rozhoduje spravidla na základe písomných materiálov (návrhov, informácií, správ, koncepcií a pod.), predložených členmi bezpečnostnej rady kraja, bezpečnostných rád obvodov, vedúcimi orgánov miestnej štátnej správy a vyššieho územného celku v územnom obvode, alebo ďalších subjektov podľa rozhodnutia bezpečnostnej rady kraja v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi .
2) Predkladateľ materiálu na rokovanie bezpečnostnej rady kraja okrem písomného vyhotovenia materiálu predloží tento určenému pracovníkovi sekretariátu bezpečnostnej rady kraja i v elektronickej forme, ak sprístupnenie materiálu nie je v rozpore s osobitnými predpismi .
3) Písomné materiály na pravidelné rokovanie bezpečnostnej rady kraja vypracúvajú a predkladajú podľa plánu práce bezpečnostnej rady kraja na príslušný kalendárny rok členovia bezpečnostnej rady kraja a subjekty uverejnené v odseku 1.
4) Materiály musia byť vecné, stručné a vypracované v súlade s právnymi predpismi. Pokiaľ navrhujú nový spôsob riešenia problematiky, musia obsahovať tiež jeho organizačné, personálne, finančné, materiálne a technické dosahy. Navrhované opatrenia musia byť vopred prerokované s dotknutými subjektmi. Ak sa nedocieli jednotné stanovisko, je potrebné k podkladom priložiť všetky rozporné stanoviská i s odôvodnením nevyhnutnosti navrhovaného riešenia vrátane finančných nárokov.
5) Ak materiál nadväzuje na predchádzajúce závery bezpečnostnej rady kraja, tento musí obsahovať tiež vyhodnotenie už skôr uložených úloh na základe uznesenia bezpečnostnej rady kraja, prípadne i návrhy na zmeny predchádzajúcich uznesení bezpečnostnej rady kraja, alebo ich zrušenie.
6) Materiál sa predkladá v zodpovedajúcom počte výtlačkov (podľa počtu členov bezpečnostnej rady kraja a jeden pre spis) najneskôr do 14 dní pred plánovaným rokovaním bezpečnostnej rady kraja, so sprievodným listom, v ktorom je možné odporučiť prizvanie ďalších účastníkov rokovania. Všetky výtlačky materiálu musia byť podpísané predkladateľom.
7) Ak je bezpečnostná rada kraja zvolávaná na riešenie naliehavých úloh a hrozí nebezpečenstvo z omeškania, môžu byť materiály predložené priamo na jej rokovanie, alebo sú vyslovené ústne predkladateľom. Následne potom predkladateľ doručí písomný materiál na sekretariát bezpečnostnej rady kraja v dvoch výtlačkoch.

Čl. 8
Rokovanie bezpečnostnej rady kraja

1) Rokovanie bezpečnostnej rady kraja zvoláva a riadi jej predseda podľa schváleného plánu práce na kalendárny rok, v jeho neprítomnosti podpredseda bezpečnostnej rady kraja. Rokovania sa konajú spravidla jedenkrát za tri mesiace a podľa potreby.
2) Účastníci rokovania potvrdzujú svoju prítomnosť podpisom na prezenčnej listine, ktorá sa zakladá k materiálom z rokovania bezpečnostnej rady kraja.
3) Rokovanie bezpečnostnej rady je neverejné; pokiaľ jej predseda nerozhodne inak, rokovanie sa riadi týmto rokovacím poriadkom.
4) Bezpečnostná rada kraja rozhoduje ako kolektívny orgán, na prijatie uznesenia je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny všetkých členov. Osoby prizvané na rokovanie bezpečnostnej rady kraja nemajú právo hlasovať.
5) Každý člen bezpečnostnej rady kraja môže navrhnúť doplnenie programu jej rokovania, zmenu poradia prerokovávania jednotlivých bodov programu. O takomto návrhu rozhodne bezpečnostná rada kraja hlasovaním bez rozpravy.
6) Ak sa rokovania bezpečnostnej rady kraja nezúčastní pozvaný predstaviteľ subjektu, alebo jeho štatutárny zástupca, ktorý mal podľa plánu rokovania predložiť písomnú správu o plnení úloh v oblasti bezpečnosti, tento bod rokovania sa presunie na v poradí ďalšie rokovanie bezpečnostnej rady kraja.
7) Predseda bezpečnostnej rady kraja môže na jej rokovanie prizvať predsedov bezpečnostných rád obvodov, vedúcich iných orgánov štátnej správy pôsobiacich v územnom obvode kraja, ako i odborníkov ku prerokovaniu materiálov z tejto oblasti od subjektov v zmysle článku 4, odsek 1 tohoto dokumentu.
8) Materiál zaradený do programu rokovania bezpečnostnej rady kraja uvedie predkladateľ úvodným vystúpením, ktorého sa môže i vzdať, v ňom sa obmedzí na stručné odôvodnenie účelu predkladania materiálu a na informáciu o súčasnom stave vecí v tejto oblasti, neopakuje však obsah písomného materiálu.
9) Ku každému bodu programu rokovania bezpečnostnej rady kraja môžu členovia bezpečnostnej rady kraja po uvedení materiálu klásť predkladateľovi otázky týkajúce sa tohoto materiálu, pričom so súhlasom predsedajúceho môžu v rozprave zaujímať stanovisko k prerokúvanej veci i opakovane, a to až dovtedy, pokiaľ predsedajúci neukončí rozpravu k tomuto bodu rokovania.
10) V rozprave môžu zaujať stanovisko k prerokúvanému materiálu, najmä predniesť svoje pripomienky, vysvetlenia a návrhy aj prizvaní účastníci rokovania bezpečnostnej rady kraja.
11) Predkladateľ v závere rozpravy reaguje na prednesené stanoviská.
12) Ak na rokovaní bezpečnostnej rady kraja nastali v dôsledku pripomienok členov bezpečnostnej rady kraja zásadné zmeny v predloženom návrhu uznesenia, tieto sú na rokovaní predsedom preformulované v súlade s pripomienkami a následne sa k nim hlasovaním vyjadria členovia bezpečnostnej rady kraja.
13) Po ukončení rozpravy a záverečnom slove predkladateľa prednesie predsedajúci návrh na uznesenie bezpečnostnej rady kraja, pričom prihliada na stanoviská prednesené účastníkmi rokovania v rozprave.
14) Ak boli k návrhu na uznesenie bezpečnostnej rady kraja prednesené pozmeňovacie návrhy, dá predsedajúci o nich hlasovať v poradí, v akom boli prednesené. Ak prijatý pozmeňovací návrh vylučuje ďalšie pozmeňovacie návrhy, o týchto sa už nehlasuje.

Čl. 9
Uznesenia bezpečnostnej rady kraja

1) Bezpečnostná rada kraja rozhoduje o prerokúvaných veciach formou uznesenia bezpečnostnej rady kraja, ktorého konečné znenie formuluje predsedajúci.
2) Uznesenie bezpečnostnej rady kraja sa vyhotovuje v písomnej forme a vydáva sa ako samostatný rozhodovací akt bezpečnostnej rady kraja.
3) Uznesenie bezpečnostnej rady kraja obsahuje:
1. dátum prijatia a číslo uznesenia,
2. presné znenie uznesenia bezpečnostnej rady kraja, najmä komu a aké úlohy uložila alebo odporučila, termíny ich splnenia a vyhodnotenie splnenia, ako i písomného hlásenia ich splnenia bezpečnostnej rade kraja,
3. kto uznesenie vykoná a komu sa dáva na vedomie.
4) Uznesenia bezpečnostnej rady kraja sa zasielajú:
1. predsedovi a podpredsedovi bezpečnostnej rady kraja,
2. členom bezpečnostnej rady kraja,
5) Výpis z uznesenia bezpečnostnej rady kraja sa zasiela subjektom v obvode jej územnej pôsobnosti, ktorým z uznesenia vyplývajú úlohy alebo, ktorých činnosti sa dotýkajú.

Čl. 10
Zápis z rokovania bezpečnostnej rady kraja

1) O priebehu rokovania a o rozhodovaní bezpečnostnej rady kraja sa vypracuje písomný zápis, do ktorého sa zapisujú najmä závery z prerokovania jednotlivých bodov programu.
2) Člen bezpečnostnej rady kraja má právo, ak o to požiada, aby sa jeho odlišné stanovisko, alebo výhrady k prerokúvanému materiálu a k prijatému programu rokovania bezpečnostnej rady kraja uviedli v zápise z rokovania bezpečnostnej rady kraja.
3) Uznesenie a zápis z rokovania bezpečnostnej rady kraja podpisuje predseda bezpečnostnej rady kraja, alebo podpredseda bezpečnostnej rady kraja, ktorý viedol rokovanie. Na zápis z rokovania bezpečnostnej rady kraja sa podpisuje i spracovateľ.
4) Zápis z rokovania bezpečnostnej rady kraja sa ukladá v jednom výtlačku na sekretariáte bezpečnostnej rady kraja v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov pre manipuláciu a archiváciu písomností.
5) Za vypracovanie zápisu z rokovania zodpovedá spracovateľ.
6) Zápis z rokovania bezpečnostnej rady kraja obsahuje:
 a. dátum, čas a miesto rokovania,
 b. program rokovania,
 c. prezenčnú listinu,
 d. stručný zápis prednesených ústnych informácií, návrhov a odporúčaní, ako i o záveroch k prerokovávaným materiálom,
 e. spôsob vyhodnotenia pripomienok,
 f. závery k prerokovaným bodom programu - stanoviská členov bezpečnostnej rady kraja, ako i prizvaných odborníkov,
 g. prípadné nesúhlasné stanoviská v doslovnom znení,
 h. čas ukončenia rokovania,
 i. podpisy predsedu prípadne podpredsedu bezpečnostnej rady kraja a osoby zodpovednej za vypracovanie zápisu z rokovania bezpečnostnej rady kraja,
 j. termín ďalšieho rokovania.
 7) Súčasťou zápisu, ktorý sa zakladá ako spis na sekretariáte bezpečnostnej rady kraja, sú i všetky materiály - aj tie, ktoré neboli prerokované na rokovaní bezpečnostnej rady kraja.
 8) Zápis z rokovania sa vypracúva v súlade so "Zásadami pre prípravu a predkladanie materiálov na rokovanie bezpečnostnej rady kraja", ktoré sú súčasťou Rokovacieho poriadku bezpečnostnej rady kraja.

Záverečné ustanovenia
Čl. 11

1) Rokovací poriadok bezpečnostnej rady kraja je základnou normou pre rokovanie bezpečnostnej rady kraja. Všetky jeho zmeny a doplnky musia byť vykonané písomnou formou a schválené vládou Slovenskej republiky.
2) Členovia bezpečnostnej rady kraja a sekretariát bezpečnostnej rady kraja sú povinní dodržiavať zásady ochrany utajovaných skutočností v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov .

Čl. 12
Tieto zmeny a doplnenia štatútu bezpečnostnej rady kraja nadobúdajú účinnosť 8. decembra 2004.

ZÁSADY
PRE PRÍPRAVU A PREDKLADANIE MATERIÁLOV NA ROKOVANIE
BEZPEČNOSTNEJ RADY KRAJA

Pri príprave a predkladaní materiálov na rokovanie bezpečnostnej rady kraja je nutné rešpektovať zásadu, že bezpečnostná rada kraja v určenej pôsobnosti prerokúva materiály k problematike bezpečnosti v územnom obvode.
Z vecného hľadiska je potrebné k riešeniu problematiky v oblasti bezpečnosti vypracovávať materiály komplexne, aby boli vytvorené predpoklady pre pružné rokovanie bezpečnostnej rady kraja a prijímanie rozhodnutí a opatrení na zachovanie bezpečnosti kraja, ako i opatrení na predchádzanie krízovým situáciám, ktoré bezpečnostná rada kraja predkladá Bezpečnostnej rade Slovenskej republiky.
Na splnenie týchto úloh sa príprava materiálov na rokovanie bezpečnostnej rady kraja uskutočňuje podľa týchto zásad :
a) predkladané materiály vecne a odborne riešia predmetnú problematiku a navrhujú premyslené opatrenia na riešenie vzniknutých problémov v tejto oblasti,
b) predkladateľ okrem písomného materiálu predloží tento aj v elektronickej forme, ak sprístupnenie materiálu nie je v rozpore s osobitnými predpismi z oblasti utajovaných skutočností,
c) ak sa v priebehu vypracovania materiálu vyskytne i možnosť variantného riešenia uvedenej problematiky, potom sa materiál predkladá v zdôvodnených variantoch,
d) na rokovanie sa nepredkladajú materiály, ktorých riešenie je v kompetencii iných orgánov,
e) predkladateľ materiálu zodpovedá za to, že tento prislúcha do pôsobnosti bezpečnostnej rady kraja a tiež za súlad navrhovaných opatrení so všeobecne záväznými právnymi predpismi,
f) pokiaľ predkladaný materiál nadväzuje na predchádzajúce uznesenie bezpečnostnej rady kraja, alebo na kontrolné zistenia bezpečnostnej rady kraja, je nutné vyhodnotiť ich splnenie, resp. zdôvodniť prečo neboli úlohy splnené a navrhnúť konkrétne opatrenia na ich splnenie.

Materiál na rokovanie bezpečnostnej rady kraja obsahuje :
 a) vecné zdôvodnenie navrhovaného opatrenia, ako i jeho finančné, organizačné a personálne zabezpečenie a zároveň dosah na štátny rozpočet,
 b) návrh uznesenia,
 c) dôvodovú správu,
 d) vlastný prerokúvaný materiál,
 e) vyhodnotenie pripomienkového konania podľa povahy prerokúvaného materiálu,
 f) vyjadrenie orgánu, ktorý subjekt riadi , ak si to povaha materiálu vyžaduje,
 g) obal a tlačivá s označením bezpečnostnej rady kraja, vyhotovené podľa pokynov sekretariátu bezpečnostnej rady kraja.

Pri príprave materiálu na rokovanie bezpečnostnej rady kraja je potrebné:
 a) vyžiadanie a prípravu zásadných materiálov začať s náležitým časovým predstihom, aby bolo možné vypracovať kvalifikované stanovisko
 " zodpovedá vedúci odboru krajského úradu,
 b) prerokovať materiál pred jeho predložením bezpečnostnej rady kraja s tými subjektmi, do pôsobnosti ktorých predkladaná problematika zasahuje, alebo ktorým majú byť uložené úlohy, stanoviská týchto subjektov sa potom pripájajú k predkladanému materiálu
 " zodpovedá určený pracovník subjektu predkladajúci materiál,
 c) priložiť k materiálu príslušnú dokumentáciu, skôr prijaté závery alebo rozhodnutia kompetentných orgánov, ako i opatrenia vykonané inými subjektmi v prípade, že sa tieto týkajú prerokúvanej problematiky
 " zodpovedá vedúci subjektu predkladajúci materiál na rokovanie rady,
 d) zaslať materiál na sekretariát bezpečnostnej rady kraja v určenom termíne, najneskôr však 14 dní pred dňom jej rokovania v počte výtlačkov rovnajúcich sa počtu členov bezpečnostnej rady kraja a jeden pre spis
 " zodpovedá predstaviteľ subjektu predkladajúci materiál,
 e) doručiť materiál podľa programu rokovania bezpečnostnej rady kraja jej členom najneskôr 8 dní pred rokovaním
 " zodpovedá vedúci odboru krajského úradu,
 f) materiály na rokovanie bezpečnostnej rady kraja zasielať kancelárii Bezpečnostnej rady Slovenskej republiky najneskôr 10 dní pred jej rokovaním, len na výslovné vyžiadanie Bezpečnostnej rady Slovenskej republiky
 " zodpovedá vedúci odboru krajského úradu,.

Zápis z rokovania bezpečnostnej rady kraja obsahuje :
 a) obal,
 b) prehľad o účasti členov bezpečnostnej rady kraja na jej rokovaní,
 c) prehľad o prizvaných osobách k jednotlivým bodom programu,
 d) program rokovania,
 e) stanoviská sekretariátu a členov bezpečnostnej rady kraja, ako i ostatných prizvaných odborníkov z tejto oblasti,
 f) podstatnú časť z rozpravy k uvedenému materiálu,
 g) prijaté uznesenie ku každému bodu programu osobitne.

Uznesenie k bodu programu rokovania spravidla obsahuje:
 a) predmet rokovania (berie na vedomie alebo schvaľuje),
 b) konštatačnú časť (konštatuje),
 c) ukladaciu časť so všetkými úlohami, ktoré boli na rokovaní prijaté (ukladá),
 - konkrétny termín splnenia úloh,
 - určenie osoby zodpovednej za splnenie úlohy,
 d) odporúčaciu prípadne zrušovaciu časť, ak si to povaha materiálu vyžaduje (odporúča, alebo zrušuje). Odporúčacia časť je určená vyšším, alebo nadriadeným orgánom v zmysle platných predpisov, ale tiež subjektom, ktorým bezpečnostná rada kraja nemôže ukladať úlohy.

#