Formuláre k vyúčtovaniu 2018
Prijímateľ je povinný zaslať vyúčtovanie poskytnutej dotácie so zreteľným označením názvu projektu a podprogramu v jednom originálnom vyhotovení najneskôr v termíne do:- do 31. januára 2019, ak bola dotácia poskytnutá vo forme bežného transferu do 1. augusta 2018,
- do 30. apríla 2019, ak bola dotácia poskytnutá vo forme bežného transferu po 1. auguste 2018,
- do 30. apríla 2019, ak bola dotácia poskytnutá vo forme kapitálového transferu.
- Formulár č. 1 k vyúčtovaniu poskytnutej dotácie - Záverečná správa o realizácii projektu
- Formulár č. 2 k vyúčtovaniu poskytnutej dotácie - finančné vyúčtovanie poskytnutej dotácie a spolufinancovania z vlástných alebo iných zdrojov
- Formulár č. 3 k vyúčtovaniu poskytnutej dotácie - Dokumentácia o procese verejného obstarávania
- Formulár č. 4 k vyúčtovaniu poskytnutej dotácie - Avízo o platbe
Pokyny k vyplneniu jednotlivých formulárov
Pri vypĺňaní formuláru č. 1 sú žiadatelia povinní postupovať nasledovne:
- vo formulári č. 1 je potrebné vyplniť všetky povinné polia týkajúce sa realizovaného projektu,
- v prípade podprogramu č. 1 a 2 je potrebné k Záverečnej správe o realizácii projektu doložiť aj vecné vyhodnotenie zrealizovaných stavebných činností (vrátane priloženej fotodokumentácie) a kópiu prevádzkového poriadku,
- v prípade podprogramu č. 3 je potrebné k Záverečnej správe o realizácii projektu doložiť aj vecné vyhodnotenie zrealizovaných rekonštrukčných činností (vrátane priloženej fotodokumentácie),
- v prípade podprogram č. 4 je potrebné k Záverečnej správe o realizácii projektu doložiť aj rozpis zakúpenej športovej výbavy (vrátane priloženej fotodokumentácie).
Pri vypĺňaní formuláru č. 2 sú žiadatelia povinní postupovať nasledovne:
- formulár č. 2 je potrebné vyplniť za každý podprogram samostatne. Platí pre prijímateľov, ktorých projekty boli podporené v dvoch a viac programoch,
- je potrebné vychádzať zo štruktúrovaného rozpočtu, ktorý je prílohou k zmluve o poskytnutí dotácie (ďalej len pôvodný ŠR),
- do jednotlivých riadkov prvej časti vypĺňaného formulára č. 2 (výdavky z dotácie) je potrebné uviesť všetky výdavkové položky, ktoré boli uvedené v časti A. – „Dotácia“ pôvodného ŠR a k nim v stĺpci „Suma v eurách“ vyplniť skutočné čerpanie výdavkov uhradených z dotácie (vychádzať z údajov z faktúry). K nim sa priradia všetky požadované údaje, uvedené v predchádzajúcich stĺpcoch,
- ak boli výdavky z dotácie aj z vlastných alebo iných zdrojov uhradené na základe jednej faktúry, údaje v predchádzajúcich stĺpcoch už nie je potrebné opakovať,
- v stĺpci „Výdavková položka bežné/kapitálové výdavky je potrebné vyznačiť druh výdavkov prečiarknutím nesprávnej možnosti (podprogram č. 1 a č. 2 sú kapitálové výdavky a podprogram č. 3 a č. 4 sú bežné výdavky),
- rovnako je potrebné vyznačiť – prečiarknuť nesprávne možnosti vo vyhlásení (dotýkajúce sa druhu výdavkov a vzniku výnosov).
Pri vypĺňaní formuláru č. 3 sú žiadatelia povinní postupovať nasledovne:
- v stĺpci č. 2 sa uvedú tie isté údaje, ktoré sú uvedené v „Prílohe k zmluve o poskytnutí dotácie na podporu rozvoja športu“, v stĺpci „Typ výdavku“,
- v stĺpci č. 3 sa uvedú sa tie isté údaje, ktoré sú uvedené v „Prílohe k zmluve o poskytnutí dotácie na podporu rozvoja športu“, v stĺpci "Výdavky spolu v €“,
- v stĺpci č. 4 názov zákazky môže byť rovnaký ako názov výdavku v stĺpci č. II.,
- v stĺpci č. 5 sa uvedie sa cena celkom v eur (t.j. aj s DPH; ak hospodársky subjekt nie je platcom DPH, uvedie sa táto skutočnosť do poznámky k tomuto údaju),
- v stĺpci č. 6 sa uvedie názov hospodárskeho subjektu, t. j. úspešného uchádzača, ktorému bola zadaná zákazka/typ dokumentu, ktorý je výsledkom verejného obstarávania,
- v stĺpci č. 7 sa uvedie napr. zákazka s nízkou hodnotou a PHZ vo finančnom vyjadrení (v eur).
K formuláru č. 3 je potrebné doložiť najmä nasledovné prílohy:
- súhrnná správa o zákazke podľa § 117 zákona o verejnom obstarávaní,
- tabuľka finančného vyúčtovania dotácie,
- kópia uzatvorenej zmluvy s dodávateľom alebo kópia objednávky,
- doklad o zverejnení zmluvy, rámcovej dohody, dodatku v centrálnom registri zmlúv a na profile verejného obstarávateľa (web), alebo v Obchodnom vestníku,
- doklad o zverejnení objednávky, faktúry na profile verejného obstarávateľa (web).
Pri vypĺňaní formuláru č. 4 sú žiadatelia povinní postupovať nasledovne:
- ak bola dotácia poskytnutá na 2 a/alebo viac projektov, za každý projekt je potrebné vyplniť samostatné tlačivo
-
Prostriedky z dotácie, ktoré je prijímateľ povinný vrátiť poskytovateľovi:
- v priebehu rozpočtového roka 2018, na účet ÚVSR IBAN SK96 8180 0000 0070 0006 0195 s uvedením VS: pre kapitálové transfery „17čísloprojekturok“, pre bežné transfery „07čisloprojekturok“ a zároveň zaslať avízo o platbe,
- po skončení rozpočtového roka 2018, na účet ÚVSR IBAN SK36 8180 0000 0070 0006 0208 s uvedením VS: pre kapitálové transfery „17čísloprojekturok“, pre bežné transfery „07čisloprojekturok“ a zároveň zaslať avízo o platbe.
- Prijímateľ je povinný vrátiť poskytovateľovi všetky výnosy (rozdiel medzi čistým úrokom vzniknutým zo sumy pridelenej dotácie po odpočítaní alikvotnej časti poplatku za vedenie účtu prijímateľa, prípadne celého poplatku) z prostriedkov, ktoré boli pripísané na jeho účet, nakoľko tieto sú príjmom štátneho rozpočtu v zmysle § 7 ods. 1 písm. m) zákona o rozpočtových pravidlách. Prijímateľ vráti výnosy na účet IBAN SK93 8180 0000 0070 0006 0152 s uvedením VS: pre kapitálové transfery „17čísloprojekturok“, pre bežné transfery „07čisloprojekturok“ najneskôr do 15 kalendárnych dní od uplynutia lehoty na vyúčtovanie dotácie a zároveň zaslať avízo o platbe.
Dátum poslednej aktualizácie: 30.11.2018