eHealth

Systémy starostlivosti o zdravie v EÚ napriek nesporným výsledkom v oblasti znižovania chorobnosti a úmrtnosti, predlžovania priemerného veku a skvalitňovania svojich služieb čelia viacerým novým výzvam. Či už ide o rastúcu finančnú náročnosť sektora spôsobenú starnutím európskej populácie, rastom nárokov a očakávaní občanov jednotlivých krajín od zdravotníctva, či roztvárajúce sa nožnice medzi možnosťami medicíny a reálne dostupnou zdravotnou starostlivosťou, personálne zabezpečenie zdravotníctva, tlaky na rast kvality poskytovaných služieb alebo zabezpečenie mobility zdravotnej starostlivosti v rámci EÚ.

Jedným z vhodných prístupov, ako čeliť výzvam v systéme starostlivosti o zdravie, je informatizácia procesov v rámci celého zdravotníctva, medzinárodne označované  termínom eHealth (elektronické zdravotníctvo).

eHealth
skrýva v sebe potenciál prispieť k zvýšeniu kvality, nákladovej efektivity, časovej dostupnosti a mobility služieb v zdravotníctve a zároveň podporiť vznik nových foriem poskytovania zdravotnej starostlivosti, ktoré by bez využitia informačných a komunikačných technológií neboli možné. Príklady z vyspelých krajín ukazujú, že už čiastkové vhodne zvolené implementácie eHealth vedú k výrazným úsporám v systéme poskytovania zdravotnej starostlivosti, znižujú chybovosť aj administratívne zaťaženie pracovníkov v zdravotníctve, podporujú rast dostupnosti zdravotníckych služieb pre občanov a tým pádom zvyšujú spokojnosť občanov. Investície do eHealth majú dobu návratnosti v horizonte cca štyroch rokov.
151