Základná informačná infraštruktúra

Základná informačná infraštruktúra priamo významným spôsobom ovplyvňuje poskytovanie a využívanie elektronických služieb v rôznych oblastiach informačnej spoločnosti (napr. verejnej správy - eGovernment). Moderné eGovernment služby sa dnes už ani nedajú predstaviť v prostredí, kde nie je vybudovaná širokopásmová infraštruktúra v adekvátnej kvalite ako aj kvantite. Praktická dostupnosť širokopásmovej infraštruktúry na čo najväčšom území krajiny pozitívne vplýva nielen na využívanie celoštátnych centrálnych elektronických služieb širokým záberom na úrovni občanov či podnikateľov aj vo vidieckych oblastiach ale vytvára tiež priestor na prípravu, realizáciu a poskytovanie alebo využívanie eGovernment služieb aj na regionálnej a/alebo miestnej úrovni. Pochopiteľne, veľká dostupnosť širokopásmovej infraštruktúry u všetkých/väčšiny miestnej samosprávy tiež ovplyvňuje praktickú možnosť kvalitnej elektronickej komunikácie medzi inštitúciami verejnej správy navzájom v rôznych možnostiach (štátna správa – region/miestna samospráva, region.samospráva – miestna samospráva, miestna samospráva – miestna samospráva, region/miestna samospráva regiónu A - region/miestna samospráva regiónu B, a pod.).

Pod termínom základná (informačná) infraštruktúra sa zahŕňajú aktivity EK v rámci informačnej spoločnosti, ktoré sú zamerané do oblasti telekomunikácií/ elektronických komunikácií, informatiky, informačných a komunikačných technológií. Keďže elektronické komunikácie spadajú pod jednotný vnútorný trh EU, EK zohráva dôležitú úlohu pri tvorbe a presadzovaní jednotnej európskej politiky ako aj v oblasti regulácie. Trh elektronických komunikácií je tiež predmetom monitoringu protisúťažných aktivít na národnej ako aj celoeurópskej úrovni (kompetencie národných antimonopolných agentúr a DG Competition.
143