Robert Fico: SARIO musí maximálnu pozornosť venovať hľadaniu nových investorov

10.05.2013

Zefektívnenie činnosti agentúry a lepšia spolupráca medzi vládou, obchodnými diplomatmi a podnikateľmi boli hlavnými témami kontrolnej návštevy predsedu vlády SR Roberta Fica v Slovenskej agentúre pre rozvoj investícií a obchodu. „SARIO začína správne triafať na mape sveta krajiny, z ktorých chceme získať investície alebo krajiny, do ktorých chceme umiestniť výrobné kapacity slovenských podnikateľských subjektov,“ ocenil dynamizáciu aktivít agentúry premiér. Generálneho riaditeľa Róberta Šimončiča požiadal, aby maximálnu pozornosť venoval hľadaniu investorov, ktorí by mohli prísť na územie Slovenska. „Nemôžu to byť ale hocijakí investori. Musí ísť o investície do výroby s vyššou pridanou hodnotou, nemôžeme byť stále len montážnou dielňou,“ dodal.

SARIO, Ministerstvo hospodárstva SR, Úrad vlády SR, ústavní činitelia a diplomati sa podľa Roberta Fica musia spojiť a dať dohromady všetky kapacity pri hľadaní investorov a pri umiestňovaní slovenských výrobkov na zahraničných trhoch. Premiér uviedol, že SARIO niekedy pôsobí príliš autonómne, chýba základný tok informácií medzi všetkými zainteresovanými inštitúciami. Práve z tohto dôvodu má byť pripravený návrh, ako do činnosti agentúry zakomponovať rezort zahraničných vecí, úrad vlády aj podnikateľov. „Dúfam, že do mesiaca predstavíme model, ako bude SARIO fungovať,“ podotkol Robert Fico. Na zefektívňovaní činnosti agentúry SARIO pracuje Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré je jej zriaďovateľ, už niekoľko mesiacov. „Dnešný kontrolný deň potvrdil správny trend, ktorý bol nastavený. Počet zahraničných kontraktov uzatvorených s pomocou SARIO sa zvýšil aj napriek zníženiu rozpočtu agentúry. Nasmerovanie je dobré, ale stále máme čo zlepšovať,“ povedal minister hospodárstva SR Tomáš Malatinský. Najdôležitejšia činnosť agentúry je podľa neho servis pre investorov či už zahraničných, alebo slovenských. „Podstatné pre nás je, aby sme zapĺňali priemyselné parky,“ dodal.

Pôsobnosť agentúry SARIO je podľa Róberta Šimončiča komplikovaná. Agentúra funguje naprieč rezortmi, spolupracuje s rôznymi asociáciami aj privátnym sektorom. Koordinácia je preto maximálne potrebná. „Povedie k zvýšeniu výkonu pri získavaní kvalitných investorov a pomoci slovenským podnikateľom presadiť sa na zahraničných trhoch,“ povedal Róbert Šimončič. Zdôraznil však, že za ostatné štyri mesiace agentúra uzatvorila 6 projektov v objeme 280 miliónov eur, ktoré prinesú približne 1000 pracovných miest a rozpracované sú ďalšie projekty, vďaka ktorým by na Slovensku mohlo pribudnúť až 3000 nových pracovných miest.

Tlačová konferencia po kontrolnom dni v agentúre SARIO



11329