Opatrenie 2: Sebahodnotiace procesy

V súčasnosti majú školy, učitelia, žiaci a ich rodičia k dispozícii len obmedzené množstvo informácií, na základe ktorých by bolo možné posúdiť kvalitu vzdelávania a jeho prínos pre budúce uplatnenie. Pre učiteľov a riaditeľov je tak ťažké identifikovať možnosti a potreby zlepšení, pre rodičov a žiakov zas vybrať si najvhodnejšiu školu. Podporíme preto procesy, ktoré potrebné informácie zozbierajú a sprístupnia:
  • podporíme procesy sebahodnotenia škôl tak, aby skúsenosti a tvorivosť učiteľov mala priamy vplyv na riadenie a profilovanie škôl a aby umožňovala progresívny rast kvality škôl a vzdelávania,
  • podporíme externé hodnotenie a monitorovanie úrovne škôl, ktorá poskytne objektívnu spätnú väzbu školám o stave vzdelávania a trendoch na všetkých stupňoch primárneho a sekundárneho vzdelávania – ISCED 1, ISCED 2 a ISCED 3,
  • podporíme zber a sprístupnenie informácií o dopyte po absolventoch rôznych typov škôl a študijných odborov, ako aj informácie o ďalšom uplatnení absolventov jednotlivých škôl (zamestnanie resp. ďalšie štúdium).

Za implementáciu zodpovedá: Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR v spolupráci s Ministerstvom hospodárstva SR a splnomocnencom vlády SR pre vedomostnú ekonomiku.
Linky zodpovedajúcich útvarov:
http://www.minedu.sk/
www.mhsr.sk
www.vedomostna-ekonomika.gov.sk

Akčný plán Opatrenia 2 (Dokument akčného plánu opatrenia)

Ďalšie čítanie:
Článok 1 (link na článok)
Článok 2 (link na článok)